تبلیغات
طراحی گرافیک و مشاور تبلیغات پاراکس - تكنیك های نهایی سازی فروش
پاراکس کلوب
آخرین مطالب ارسالی
Latest Submissions
ابر برچسب
Tag cloud
اطلاعات
Information
لینک دوستان
Links

نهایی سازی فروش، بخش پایانی و مهم فروش است، یعنی وقتی مشتری آماده خریدن شده، نباید بگذارید كار به جایی بكشد كه او بگوید بسیار خوب، حالا می روم و فكر می كنم و. . . باید طوری رفتار كنید كه مشتری در همان لحظه به تصمیم برسد. عملكرد شما در آن لحظه، بسیار مهم است. نهایی سازی فروش،تكنیك های بسیاری دارد كه برخی از آنها را در اینجا می خوانیم:


 تكنیك دعوت
ساده ترین تكنیك برای نهایی سازی فروش، دعوت كردن مشتری به خرید است:» اگر از این خوشت آمده، چرا امتحانش نمی كنی؟« اغلب مشتریان برای خرید، روی لبه تصمیم گیری هستند. در همان حالی كه دارند برای خرید تصمیم می گیرند، تجربه های بدی را كه از خرید قبلی شان دارند، به یاد می آورند. آن وقت می گویند: نه، نیازی ندارم، نمی دانم. . . اما فروشنده خوب، هیچ فروشی را بدون اینكه از مشتری دعوت كند، ترك نمی كند.


تكنیك جایگزینی
در صورتی كه مشتری، بیشتر از یك گزینه برای انتخاب دارد و مردد است كه كدام را بردارد، باید از مشتری بپرسید كدامش را دوست داری؟ ما آدم ها همگی خوشمان می آید از اینكه چند گزینه خوب برای انتخاب داشته باشیم. اما اگر فقط یك گزینه برای انتخاب وجود دارد، باید گزینه های جدید ایجاد كنید:»گران است؟ ما تخفیف می دهیم، چقدر نقد دارید؟ قسط  می بندیم.

تكنیك مراقبت
مشتری باید این را احساس كند كه اگر هم دارد در انتخابش اشتباه می كند، شما مراقب اوضاع هستید و او را تنها نمی گذارید. این حس، حس بسیار خوشایند و خوبی برای مشتری است. اینكه در نوع فروشتان چطور می توانید از این تكنیك استفاده كنید، به خودتان بستگی دارد. مشتریان، حتی در آخرین لحظات خرید هم تردید دارند. همین است كه اگر شما به آنها اطمینان بدهید كه هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و شما مراقب همه چیز هستید، خیالشان راحت می شود و یك قدم بزرگ به سمت خرید نزدیك می شوند.
تكنیك ثانویه
اگر مشتری شما خریدار ماشین است، روی یك بحث ثانویه در خرید ماشین تمركز كنید، نه روی بحث اصلی خرید. مثلاً بگویید رنگش چطور است، این رنگ را دوست دارید؟ رنگ، یك عامل ثانویه است. اصل قضیه، خود ماشین است، اما شما با این سوال، فروش را به سمت نهایی شدن می برید.

تكنیك زاویه تند
در این تكنیك، شما باید براساس مخالفت ها پیش بروید. مثلاً مشتری می گوید: این هزینه اش خیلی بالا است، شما در پاسخ می گویید: اگر قسطی كنیم، می توانید همین را بردارید؟
 می گوید: آخر من این را فردا احتیاج دارم، شما می گویید: خوب، اگر بتوانم تا غروب برایتان آماده اش كنم، چطور؟ یعنی تا مشتری مخالفت كرد، شما از همان زاویه، راه را می بندید.
تكنیك اجازه
ما آدم ها دوست داریم كه از ما اجازه گرفته شود. پس مشتری را مجبور نكنید. بلكه باید به نحوی با او صحبت كنید كه در شرایط انتخاب قرار بگیرد. مثلاً بگویید: اجازه می دهید این كار انجام بشود؟ او هم تصمیم گیری می كند تا به نتیجه آری یا خیر برسد.



طبقه بندی: آموزش، 
برچسب ها:تکنیک، فروش، مشتری، تمرکز، ماشین،
تاریخ ارسال : دوشنبه 3 مهر 1391  -  نویسنده : هادی محمدی -   نظرات ()