تبلیغات
طراحی گرافیک و مشاور تبلیغات پاراکس - مطالب فروردین 1393
منوی اصلی
طراحی گرافیک و مشاور تبلیغات پاراکس
  • هادی محمدی جمعه 29 فروردین 1393 09:47 ب.ظ نظرات ()

    پمفلت و لیف لت از گونه های دیگر بروشور هستند. پمفلت، بروشوری است که دارای صفحات اندک است و جنس کاغذ جلد و صفحات داخل آن از کاغذهای گرماژ کم انتخاب می شود. غالب دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی از مجموعه ی پمفلت ها به شمار می آیند. لیف لت نیز به برگه های کوچکی اطلاق می شود که درون بسته بندی ها قرار می گیرند و توضیحات لازم را در اختیار مخاطبان قرار می دهند (مانند بسته های دارو). انتخاب قطع و تعداد صفحات بروشور همچون تمامی گونه های گرافیک بر اساس حجم مطالب نوشتاری و تصویری و نیز مخاطب مشخص می شود. اندازه و نوع قلم نیز متناسب با موضوع و مخاطب تعیین می شود ولی بطور معمول اندازه قلم متن بروشور بین پوینت 8 تا 14نازک انتخاب می شود (شکل ظاهری قلم می تواند در انتخاب قلم های مابین این دو اندازه یاری رسان باشد). همینطور فاصله بین سطرهای نوشتار متن بر اساس اندازه پوینت حروف به اضافه ی یک سوم همان اندازه انتخاب می شود. اگر چه نهایتاً این اندازه در جهت زیباتر کردن مجموعه اثر قابل افزایش یا کاهش است. در صفحه آرایی بروشور، رسم یک پایه کار یا گرید الزامی است. پایه کار مشخص می کند که حاشیه های بروشور (قسمت هایی که نوشته قرار نمی گیرد) پهنای ستون نوشتار، محل قرار گیری عکس ها و ... به چه صورت باشند. بروشور این امکان را به سفارش دهنده می دهد که موضوع خود را به دو یا چند زبان ارائه کند، در حالی که بدلیل تعدد صفحات و فضای قابل توجه، و در دید نبودن تمامی حجم مطالب تصویری و نوشتاری، محصول شلوغ و آزار دهنده نیز نمی شود. ایجاد روحیه ی هماهنگ در تمامی صفحات بروشور از جمله مواردی است که باید مورد توجه طراح قرار گیرد. این هماهنگی می تواند از طریق اجرای لی اَوت مناسب، به کار گیری عنصر بصری مشترک در صفحات و یا سود بردن از رنگ های هارمونیک انجام پذیرد.

    آخرین ویرایش: یکشنبه 20 مهر 1393 12:17 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • هادی محمدی جمعه 8 فروردین 1393 02:53 ق.ظ نظرات ()

    اکثر افراد فکر می کنند کارت ویزیت روش موثر تبلیغات فروش است؛ این نوع تفکر در میان افرادی رایج است که به تازگی وارد عرصه تجارت شده اند. ایده کلی در مورد فلسفه کارت ویزیت این است که یک کارت ویزیت به قدری از یک طراحی خوب برخوردار باشد که با قرار گرفتن روی میز نظر هر بیننده را به خود جلب کرده و حرفه ای بودن طرح آن نیز باعث شود تا این حس در بیننده ایجاد شود که با یک مجموعه کاملا حرفه ای طرف است، بنابراین سعی می کند خرید خود را از این کمپانی خاص انجام دهد.


    شخصیت کارت ویزیت

    آخرین ویرایش: یکشنبه 20 مهر 1393 12:17 ب.ظ
    ارسال دیدگاه